Cum să supraviețuim? – Ieșirea exploratorilor de la Comana

Participanți:

Liderii: Leo(nomadul), Adi (calfa)

Patrula Apa: Luca, Andreea, Tincuța, Bianca, Octavian

Patrula Trandafirul Mariei: Alex, Gabi, Bianca, Robert, Elena, Georgi

Ne-am întâlnit sâmbătă dimineață în fața centrului local AMD și am plecat spre destinația mult așteptată. Am ajuns foarte repede la locul stabilit (Pădurea Comana) și am fost întâmpinați de două personaje foarte importante din cetatea exploratorilor: calfa și nomadul. Ei au pregătit această ieșire pentru a ne învăța să ne descurcăm și să supraviețuim fără câteva obiecte importante. În consecință, în loc de cort am avut patru prelate, nu am avut oale, tigăi sau tuci în care să ne pregătim mâncarea, mâncare care era și e limitată.

Aflând astfel toate informațiile, am stabilit să găsim un loc bun unde să montăm adăpostul. Ne-am apucat să strângem lemne și să începem gropile ce au servit drept cuptoare în care ar fi trebuit să se prepare cina din seara respectivă. În interiorul gropii am făcut un foc (peste jarul format) și am pus pietre peste el, apoi varză, și apoi legumele și carnea, pentru ca în final să acoperim totul cu strat de folie de aluminiu și cu pământ.

Până la ora prânzului am reușit să strângem destule lemne și să facem adăpostul, iar la ora 16 am finalizat și cuptoarele. Seara am cântat și nea-am jucat jocuri de logică așteptând cina, fiind convinși că aceasta va fi delicioasă. Din păcate, efortul băieților „cârtiță” ce s-au chinuit și au săpat cuptoarele cu mâinile goale a fost în zadar. Alimentele din ele nu au stat destul și nu au reușit să se facă, așa că ne-am grăbit să aplicăm planul B: am adus mâncarea la focul de tabără și le-am preparat pe folie de aluminiu la foc.

Noaptea am stat de pază fiecare, având misiunea de a menține focul aprins.

Dimineața ne-am dezmorțit cu o înviorare. Modul de preparare al mâncării de dimineață a fost mai special. Am acut la îndemână multe alimente și multe metode de a le pregăti: cârnați pe băț, ou făcut în coajă de portocală și în folie de aluminiu sau sendviș cu cașcaval rumenit pe jar.

După masă am mai strâns lemne pentru foc și am început să strângem adăpostul. Am avut mici întâlniri de patrulă, iar apoi am luat prânzul. Ultima masă am preparat-o într-un plic făcut din folie și în care am introdus legume și carne, ca mai apoi să îl așezăm pe jar. După această ultimă masă ne-am strâns bagajele și ne-am întors în București unde am fost prezenți la liturghia de la ora 18.

Octavian Sauciuc – Explorator

Dacă nu credeți cu adevărat cele povestite mai sus, vă invităm să veniți și să vedeți voi înșivă câteva momente surprinse în montajul de mai jos. 🙂