Temerari

Explorarea – element-cheie al temerarilor (11 – 14 ani)

 

Însemne de progres temerari
Însemne de progres temerari

Lupişorul ajunge într-un teritoriu nou. Este singur şi debusolat şi vede un spaţiu întins, fără nici o casă la orizont. Merge înainte sperând că va întâlni pe cineva.

La intrarea în lumea adulţilor, unde sunt atât de multe lucruri de descoperit, inclusiv propria lor personalitate, explorarea şi descoperirea sunt extrem de importante.

Transformările propriului corp, contradicţiile care încep să apară şi întrebările care şi le pun îi rup pe tineri din siguranţa căminului copilăriei lor. Încep să îşi caute noi surse de identificare pentru a-şi construi identitatea. Acum aceşti tineri au nevoie de orizonturi mai largi, care să le permită să îşi
exprime noile şi măreţele abilităţi. Nimic nu le face mai multă plăcere, la această vârstă, decât să descopere noi lucruri şi să fie surprinşi de imprevizibil.

Metoda Scout propune aventura ca metodă de a lăsa aceste dinamice şi extraordinare nevoi şi abilităţi să se dezvolte. Aceasta nu mai este o privire insistentă, cuprinsă de teamă, din afară, la lucruri care s-au întamplat altora. Acum este timpul propriilor lor poveşti. De aceea au nevoie de acest cadru larg, cât mai tangibil, care să poată fi aplicat în toate activităţile. Ei trăiesc în oraşul lor, însă ce este pentru ei oraşul? Punct de plecare sau punct de sosire?

Explorarea înseamnă, mai presus de orice, să ieşi, să porneşti, să acţionezi, să fii în mişcare, să călătoreşti, să cauţi. Perspectiva aventurii este în ziua de astăzi puternic influenţată de filme şi de jocuri pe calculator, însă, prin prisma marilor aventuri ale exploratorilor cunoscuţi, tinerii pot să viseze.

Cercetăşia le oferă platforma pe care visul poate să devină realitate iar explorarea să aibă loc cu adevărat, nu numai la un click de mouse. Visul devine realitate prin activităţi şi proiecte şi îi cheamă să acţioneze, să pună lucrurile în mişcare, să descopere potenţialul propriului lor corp.

Leave a Reply